המחבל מהפיגוע בשבוע שעבר נעצר בשכם; חייל נפצע

    אבי יעקב No Comments on המחבל מהפיגוע בשבוע שעבר נעצר בשכם; חייל נפצע

    מבוקש שככל הנראה ביצע את הפיגוע הירי בשומרון השבוע לעבר אוטובוס ומונית, נעצר במהלך יום הכיפורים | המחבל סלמאן עומראן, חבר מיליציית "גוב האריות", הסגיר עצמו לאחר שדחפור צבאי החל למוטט את הבית שבו שהה | חייל נפצע קל מאוד, פלסטיני אחד נהרג ושלושה נוספים נפצעו חילופי האש הכבדים

    צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90
    12:53
    13.05.24
    אפרת ברזל No Comments on "ראיתי את דוידי מול העיניים": הרגע הקשה של תמר מיטלמן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במשך שעה ארוכה היום (רביעי) התנהלו חילופי אש כבדים בין מחבלים לכוח מיוחד שכיתר בית בכפר דיר אל-חטב, מדרום-מזרח לשכם. בזכות מודיעין מדויק של השב"כ, שהצביע איפה מסתתר המחבל המבוקש סלמאן עומראן, כוחות הצבא ומג"ב הגיעו לעצור אותו. אולם המחבל התבצר בבית, סירב להסגיר את עצמו ופתח באש לעבר הלוחמים.

    מדובר צה"ל נמסר כי בשעות האחרונות עצרו כוחות צה"ל ושירות הביטחון הכללי מבוקש החשוד במעורבות בפעילות טרור בכפר דיר אל חאטב, שבגזרת החטיבה המרחבית שומרון. המבוקש, סלמאן עמראן, בן 35, תושב הכפר דיר אל חטב, פעיל חמאס צבאי, כלוא לשעבר המשתייך לתשתית חמאס צבאית אשר תכננה פיגועים נגד ישראליים.

    בעקבות מידע מודיעיני מדוייק של שב"כ, לוחמי צה"ל כיתרו את ביתו של החשוד. המחבל הסתגר בביתו וירה לעבר הכוחות שמחוץ לבית, והכוחות ירו לעבר הבית והפעילו אמצעים מיוחדים שכללו רימוני רסס ושימוש בדחפור. כתוצאה מהירי של המבוקש לעבר כוחות צה"ל, נפצע אחיו של המבוקש בזמן שהיה מחוץ לבית.

    כמו כן, במהלך הפעילות בכפר בוצע ירי לעבר כוחות צה״ל ממספר מוקדים. הכוחות הגיבו בירי לעבר מקורות הירי, זוהו מספר פגיעות בחמושים ומחבל אחד נהרג כתוצאה מירי הכוחות. לאחר חילופי האש, המבוקש נכנע והסגיר את עצמו לידי לוחמי צה"ל במקום. המבוקש ונשק מסוג M-16 ששימש אותו, הועברו להמשך חקירת שירות הביטחון הכללי.

    המחבל עומראן, חלק מתשתית טרור מקומית שביצעה פיגועי ירי לאחרונה, אף העלה לרשתות החברתיות הקלטה שבה קרא לחבריו להמשיך בהתנגדות. על פי מקורות פלסטיניים, המחבל הוא זה שביצע את הירי על המונית והאוטובוס השבוע בשומרון, חבר במיליציית "גוב האריות".

    לדברי דו"צ, מוכרת טענה על שני אנשי תקשורת שנכחו במרחב הלחימה ונפצעו, לא ידוע כתוצאה ממה. יש להדגיש כי שהות אזרחים בלתי מעורבים במרחבי לחימה מהווה סכנת חיים ממשית.

    בפיגוע בשומרון שבוצע בין הכפר בית פוריכ ובין אלון מורה, נהג אוטובוס דיווח על ירי ופגיעה בשמשה. בנוסף, נהג מונית שנסע סמוך, נפצע קל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבסיס צבאי סמוך. כוחות גדולים של צה"ל פתחו בסריקות באזור במטרה לאתר את המעורבים, והיום על פי דיווחיים פלסטיניים, נעצר המחבל שהיה מעורב.

    באירוע אחר, כשעה לפני כניסת צום יום הכיפורים, בוצע ניסיון פיגוע דריסה סמוך לעפרה. באירוע, שוטר תנועה סימן לרכב פלסטיני לעצור, אך זה האיץ לכיוון חיילים שהיו במקום – והם פתחו באש. הנהג המשיך ונמלט, והרכב אותר זמן קצר לאחר מכן עם החשוד שנפצע מירי. במהלך האירוע שוטר נפצע קל מירי כוחותינו ופונה לבית החולים הדסה הר הצופים.

    בהודעה משותפת של דובר צה"ל ודוברות המשטרה אתמול על האירוע בטרם כניסת החג, נמסר: "במהלך פעילות משותפת של לוחמי צה"ל ומשטרת ישראל, הכוחות עצרו לבידוק רכב פלסטיני סמוך ליישוב עפרה שמרחב החטיבה המרחבית בנימין. החשוד ניסה להימלט מהמקום בתוך שהוא מאיץ ברכבו בניסיון לדרוס את הכוח, שבתגובה פתח בירי לעבר הרכב. הרכב נתפס והאירוע מתוחקר".

    עוד אירוע חריג שהתרחש אתמול והסתיים ללא נפגעים, שתי אימהות וילדיהן נכנסו לשכם, וחולצו משם בידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. הארבעה נכנסו ככל הנראה בשוגג לעיר, הגיעו למרכבה וזוהו מיד כיהודים. מנגנוני הביטחון הפלסטיניים חילצו אותם, יצרו קשר עם צה"ל והעבירו אותם לידיהם במבצע חילוץ מורכב.



    0 תגובות